چغندر و خواص آن
نوشته شده توسط : پیمان زید

چغندر و خواص آن

چغندر قند،چغندر قرمز،چغندر به انگلیسی،چغندر سفید،چغندر خواص

جالب است بدانید که چغندر یا همان لبوی پخته شده که در سرمای زمستان خیلی می چسبد را همه می شناسیم اما آیا خواصش را هم می دانید؟قابل ذکر است که چغندر دارای ویتامین های : A، B، C و عناصر : آهن ، کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، منگنز ، پتاسیم ، ارسنیک ، روبیدم و از موادی مانند آلبومین ، قندها ، چربی و هیدرات کربن تشکیل شده است

چغندر،خواص چغندر
جالب است بدانید که چغندر بعلت داشتن ارسنیک و روبیدم از بیماری جذام جلوگیری کرده و همچنین بخاطر داشتن فسفر غذای خوبی برای تقویت مغز بوده و باعث تقویت حافظه و اعصاب می گردد.لازم به ذکر است که چغندر اشتها آور ، مدر ، دافع اسید اوریک ، مقوی ، ملین ، آرام بخش و تصفیه کننده خون می باشد.در ضمن خوردن آب برگ چغندر در موارد ، سردرد ، چاقی ، درد دندان ، و زخم معده اثر بسیار نافعی می تواند داشته باشد.

چغندر،خواص چغندر
لازم به ذکر است که مصرف برگ چغندر در برطرف شدن بیماری التهاب کبدی نقش مفیدی داشته است و خون را نیز قلیایی می کند.بهتر است بدانید که تخم چغندر دافع بلغم می باشد که برای مصرف باید از دمکرده آن استفاده نمود. گفتنی است که ضماد برگ چغندر در رفع ورم پشت پا و موخوره اثر درمانی دارد ، همچنین ضماد آن مخلوط با عسل در رفع عارضه پوستی کهیر اثر خوبی داشته و موجب رفع آن می شود.

چغندر،خواص چغندر

مضرات چغندر:بهتر است بدانید که افراد مبتلا به سوء هاضمه باید از زیاده روی در خوردن چغندر پرهیز نمایند.لازم به ذکر است که اشخاصی که به قند خون مبتلا می باشند مجاز به مصرف چغندر نمی باشند.

چغندر،خواص چغندر
گفتنی است که خوردن برگ چغندر امکان دارد که در بعضی افراد موجب استفراغ ، دلپیچه و در برخی کودکان موجب حساسیت شودلازم به ذکر است که اشخاص مبتلا به فشار خون و ناراحتی های معده باید در مصرف چغندر احتیاط نمایند. حالا با دانستن خواص چغندر از خوردن آن لذت بیشتری ببرید.

چغندر و خواص آن

مطالب مرتبط:

شلغم

هویج

خیار





:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: